Five Weeks After The Guardian’s Viral Blockbuster Assange-Manafort Scoop, No Evidence Has Emerged — Just Stonewalling | WHAT REALLY HAPPENED


Five Weeks After The Guardian’s Viral Blockbuster Assange-Manafort Scoop, No Evidence Has Emerged — Just Stonewalling

From the start, the massive holes in The Guardian’s blockbuster were glaring. As I noted on the day the story published, analysts from across the political spectrum — including those quite hostile to Assange — expressed serious doubts about the article’s sourcing, internal logic, self-evidently dubious assertions, and overall veracity, even as many media figures uncritically trumpeted it.

In particular:

How could it be that Manafort, of all people, snuck into one of the most monitored, surveilled, videoed, and photographed buildings on the planet on three separate occasions without any of that ostensibly “smoking gun” visual evidence having emerged, including in The Guardian’s own story?

Why would The Guardian publish a story of this magnitude without first requiring that its Ecuadoran intelligence sources provide them with such photographic or video evidence to publish it or at least review prior to publication?

How could it be that Manafort’s name never appeared in any of the embassy entrance logs even though, as The Guardian itself admitted, “visitors normally register with embassy security guards and show their passports”?

Comments

SHARE THIS ARTICLE WITH YOUR SOCIAL MEDIA