Ukraine: Zelenskiy bans three opposition TV stations | WHAT REALLY HAPPENED

Ukraine: Zelenskiy bans three opposition TV stations

Three pro-Russian TV channels have gone off the air in Kyiv after pro-Western President Volodymyr Zelenskiy signed a Ukrainian security council decree imposing sanctions for five years on eight media and TV companies.

The Kyiv stations affected were ZIK, NewsOne, and 112 Ukraine.

Their broadcasts were only available Tuesday night via the video hosting platform YouTube, reported the Russian news agency TASS.

It identified the channels' owner as Taras Kozak, a lawmaker and member of the pro-Russian Opposition Platform for Life party, quoting him as describing Zelenskiy's move as "an act of blatant censorship."

Kozak is named in a decree appendix, with his assets, trading operations and transfer of copyright blocked — also for five years.

In Ukraine, the channels are considered to be pro-Russian messengers anchored in the nation's war-scarred east as well as its south.

Comments

SHARE THIS ARTICLE WITH YOUR SOCIAL MEDIA